Cookie / süti kezelés
A tejtermek.hu a felületén süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el cookie szabályzatunkat.
Tudjon meg többet…
Elfogadom

44. Tej Világnap

2019.06.05

A 2019. évi rendezvény központi eleme az elmúlt évekhez hasonlóan a Tejszív logó volt, mely egyre több hazai eredetű tejen és tejterméken megtalálható: egyszerre fejez ki érzelmeket és értékeket. A program üzenete a gyermekekhez, a fiatal generációhoz szólt, hangsúlyozva az egészséges életmód és a tejfogyasztás kapcsolatát.

Az ünnepségre a kormányzati, szakmai szervezetek mellett közel kétszáz gyermek is meghívást kapott, köztük az a kisdiák és osztálya is, aki a Terméktanács 2019 májusában meghirdetett rajzpályázatának győztes alkotását készítette. A világnapot megelőzően ugyanis a Terméktanács rajzversenyt hirdetett az általános iskolás korosztály számára „Van itthon tej” címmel. A pályázat célja az volt, hogy megtaláljuk a Tejszív történetek új kabalafiguráját, és ennek megalkotását a gyerekekre bíztuk.

Rengeteg ötletes és kreatív pályamű érkezett a felhívásra, a legjobb alkotások a fesztiválon is kiállításra kerültek. A győztes kabalafigura megálmodója nemcsak az általa tervezett kabalafigurával díszített bögrét, hanem egy kétnapos kirándulást is nyert az osztályának.

A Tejszív történetek új főhősével hamarosan a nagyközönség is találkozhat, hiszen a Terméktanács jövőbeli reklámfilmjeiben, plakátjain vagy éppen social média felületein is az új kabalafigura hívja majd fel a figyelmet a tejfogyasztás fontosságára.

A rajzpályázat eredményhirdetése mellett idén is számos informatív és szórakoztató programmal készültünk a résztvevők számára. A fesztiválra kilátogató gyerekek izgalmas játékokban és akadálypályákon teljesíthettek különböző ügyességi feladatokat, a felnőtteket pedig szakmai sajtótájékoztató, valamint a tejágazat és a Kormányzat képviselői számára meghirdetett kispályás labdarúgó-bajnokság várta. A tornán a NÉBIH, a NAK, a MÁK, az Agrárminisztérium és a Tejesek csapata mérkőzött meg. A bajnokságot igen szoros küzdelmet követően a Magyar Államkincstárt csapata nyerte.

A Terméktanács a tejfogyasztás jelentősége mellett a környezettudatosságra is nagy hangsúlyt fektetett az idei rendezvényen. A környezetvédelmi tematika a gyerekek számára rendezett ügyességi játékokban is visszaköszönt, illetve magát a fesztivált is igyekeztünk a lehetőségekhez képest környezetbaráttá alakítani. Egy kifejezetten gyerekeknek szóló rendezvényen az olyan apró lépések, mint a lebomló szívószál használata, az eldobható műanyag poharak és tányérok mellőzése, vagy éppen az újrahasznosított papírra történő nyomtatás igen előremutatónak számít. Ahogy az a sajtótájékoztatón is elhangzott, a környezettudatos szemlélet a Terméktanács jövőbeni kommunikációjában is hangsúlyos szerepet fog kapni.

A Tej Világnapja alkalmából rendeztett fesztiválon nem csupán hasznos, a tej pozitív élettani hatásaival kapcsolatos információkkal, hanem számos izgalmas, színes programokkal és edukációs játékokkal is készült a Tej Terméktanács.

A rendezvényen a kisebbek kipróbálhatták a tehénfejést, a nagyobbak pedig akadálypályán, zsákban futásban, vagy emoji versenyben mérhették össze erejüket, de a mászófal, az óriás színezőfal és az AR játék is nagy sikert aratott. A rendezvény moderátora az idei évben is Petúr András sportriporter volt.

A gyermekek számára egész nap elérhető tejtermék finomságokat a Tej Terméktanács tag feldolgozói biztosították (Alföldi Tej, Friesland, Sole-Mizo, Tolnatej, Naszálytej).

Sajtótájékoztató

Istvánfalvi Miklós köszöntőjében elmondta, a Terméktanács egyik fő célkitűzése a jövő generációjának edukálása a tudatos táplálkozásról, ennek jegyében pedig a tejfogyasztás hasznosságára is szeretné a szervezet minél inkább felhívni a figyelmet. Meglátása szerint különösen nagy figyelmet kapnak mostanság a növényi alternatívák, amelyek korántsem tartalmaznak annyi tápanyagot, mint amennyi a szervezetnek szükséges lehet.

Farkas Sándor kiemelte, Magyarországon az elmúlt években növekedésnek indult a tejfogyasztás. Az Agrárminisztérium parlamenti államtitkára hozzátette, a kedvező kormányzati döntések, mint például a tej áfacsökkentése, hatékonyan járultak hozzá a tudatos tejtermék fogyasztás növekedéséhez. Az államtitkár üdvözölte, hogy a tej népszerűsítése összekapcsolódik a környezetvédelemmel.

Dr. Kondra Laura, a Magyar Államkincstár elnökhelyettese beszédében elmondta, az Európai Uniós szinten is elismert iskolatej programmal mintegy 440 ezer gyermek tejfogyasztását támogatják. A program célja az egészségtudatosságra való nevelés mellett az, hogy a fiatalok minél jobb minőségű tejhez és tejtermékekhez jussanak.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal kiváló kapcsolatot ápol a Terméktanáccsal – tájékoztatott Kis Péter András, a hivatal szóvivője. Elmondta, a tejágazat jelenlegi helyzete rendkívül pozitív, folyamatosan figyelemmel követik a piacot, hiszen fontosnak tartják, hogy a boltok polcaira olyan termékek kerüljenek, amelyek ellenőrzött forrásból származnak.

Dr. Oravecz Márton a Tej Világnapja kapcsán elmondta, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal végig követi a tej útját egészen a termőföldtől az asztalig. A Nébih elnöke kiemelte, egy pohár tej mögött hatalmas összefogás van, amely a gyermekek számára továbbra is biztonságos táplálékot jelent.

Papp Gergely, az Agrárgazdasági Kamara szakmai főigazgató-helyettese azt nyilatkozta, a nyugati példák alapján az egészséges táplálkozás oktatását már óvodás korban érdemes elkezdeni, hogy már egészen fiatalon megérthessék, mit jelent a tudatos fogyasztás és a hazai termék.

A rendezvény Közösségi Marketing Alapból került megvalósításra.

 

AKI nyerstej átlagár 2024. 03.
.05
Ft/kg
AKI nyerstej kiviteli ár 2024. 03.
.37
Ft/kg
Veronai nyerstej spot ár 2024.04.29.
.50
eurocent/kg
EU-27 súlyozott nyerstej átlagár (becslés) 2024. 03.
.34
eurocent/kg